Centrum Transferu Innowacji i Przedsiębiorczości  Wyższej Szkoły Informatyki i ZarządzaniaWyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania w RzeszowieMinisterstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego

Aktualności

20.06.2009
Wiemy już, które przedwsięzięcia zostały docenione przez Jury Konkursu, a ich autorzy będą walczyć w drugim etapie o nagrody. więcej »
29.05.2009
Biznes plany mozna zgłaszać do konkursu do 5 czerwca! więcej »
25.05.2009
Serdecznie zachęcamy do skorzystania z konsultacji i doradztwa. więcej »
05.05.2009
Zgłoś swój pomysł na biznes do konkursu! więcej »
RSS

Newsletter

Zapraszamy do zapoznania się z Newsletterami projektu "Postaw na przedsiębiorczość", zawierającymi informacje bieżące nt projektu oraz propagujacymi postawy przedsiębiorcze.

W majowym numerze zamieszczono ciekawe informacje na temat  Europejskiego  Tygodnia  Małych i Średnich Przedsiębiorstw w dniach 6-14 maj 2009, ktory zaizngurowała uroczysta konferencja w Brukseli, zaś zakończyła uroczystością organizowaną w ramach Czeskiej Prezydencji. Głównym zadaniem i celem EuropejskiegoTydzień MŚP było promowanie ducha przedsiębiorczości w Europie oraz szeroka kampania informacyjna przedsiębiorców na temat wsparcia finansowego dostępnego na szczeblu europejskim, krajowym i lokalnym. Głównym koordynatorem Europejskiego Tygodnia MŚP była Dyrekcja Generalna ds. Przedsiębiorstw i Przemysłu Komisji Europejskiej, jednak większość wydarzeń i działań, które miały miejsce odbyły się w przedsiębiorstwach, organizacjach wspomagających przy wsparciu władz lokalnych i regionalnych.

 

  • Newsletter 6- czerwiec 2009
  • W numerze czerwcowym newslettera zachęcamy do przeczytania  wywiadu z przedsiębiorcami w ramach cyklicznych spotkań z ludźmi sukcesu. Jedno z pytań wywiadu:

    Anna Miarecka: Często jest tak, że osoby rozpoczynajace działalnośc gospodarczą stawiają na konkurencję ceną- czy zawsze jest to dobra strategia myślenia

    Marcin Toczek: Za sukces w biznesie odpowiadają:
    a) cena
    b) jakość usług lub jakość produktów
    c) nowość na rynku ( monopolista )
    Obniżanie ceny doprowadza do obniżania rentowności zysku firmy a w horyzoncie czasowym nawet upadłości firmy. W dzisiejszych czasach istotna jest jakość usług lub produktów oraz wdrażanie nowych technologii. Budowanie świadomości klientom jest kluczem do sukcesu.

    Sebastian Błaszczyk: Ceną w dłuższym okresie nie da się walczyć na rynku. Należy pamiętać, że niska cena, która "psuje rynek" przyniesie nam w dłuższym okresie mniejsze korzyści. O potędze marki, którą będziemy kreowali nie świadczy ilość obsłużonych firm, lecz jakość obsługi.  Zbyt niska cena nie pozwoli realizować naszych celów strategicznych.

    Anna Miarecka: Jakich nalezy unikac stereotypów myślenia w rozpoczynaniu działalności gospdoarczej?

    Marcin Toczek: Rozmawiając z ludźmi, najczęściej spotykam się z myśleniem "a co jeżeli mi się nie uda", "tak dużo firm bankrutuje, skąd pewność, że mnie się uda", "prowadzenie firmy to takie ryzykowne". Przede wszystkim proponuję przeczytać książkę pt. "Tak jak człowiek myśli" James Allen, autor pokazuje jak istotne w odniesieniu sukcesu jest pozytywne myślenie. Jeżeli nasze myśli są negatywne, nastawione na porażkę to czyny będą tego uwieńczeniem. Sukces odnosimy z działania i nigdy nie wiemy czy się nam uda.

    Sebastian Błaszczyk: Należy uciekać od myśli, że się nie uda!

    i wiele innych ciekawych informacji w Newsleterze nr 06/2009